Sunday, May 1, 2011

なぜ風?

アメリカのウィスコンシン州は春になる。でも、寒いと4℃です。 風が止まりません。
It is Spring in America’s Wisconsin. But, it’s cold and 39°F. The wind won’t stop.

私のお姉さんと私はデッド リーブスを熊手する。 私たちは鳥を見ました。
My sister and I raked dead leaves. We saw a bird.

お姉さん:見て、見て!あの鳥はハゴロモガラスです。 *_*
Sister: Look, look! That bird is a Red-winged Blackbird. *_*
私:。。。どこ?
Me: …Where?
お姉さん:木の上に!
Sister: On the tree!
私:鳥が見ません。:I
Me: I don’t see a bird. :I

夕べ、私は「単語表の朝ご飯」で日本語。だの:オレンジジュースやピーナッツバターのサンドイッチやクッキーやシャンプーや目覚し時計。はい、私たちがいつも朝ご飯クッキーを食べます。XD;;;
Last night, I wrote a “breakfast vocabulary list” in Japanese. Things like: orange juice, peanut butter sandwich, cookies, shampoo, alarm clock, etc. Yes, we always eat cookies for breakfast. XD;;;

「蛇口」はへんてこ言葉だと思います。蛇口=へび+口?!怖い~! XD;
I think “jaguchi” is a weird word. Jaguchi = snake + mouth?! Scary~! XD;;


~~~~~~~~~~~
大絵: http://haleyandhope.deviantart.com/art/Spring-is-here-207235761

春がここですよ!
Spring is here!
さ。。。寒いですよ。
It… It’s cold!
ゴオオオ~
やめてください。
Please stop that.
ゴオオオオ
もいい!
That’s good enough!
。。。 *日本語が話しません*
... *doesn't speak Japanese*

No comments:

Post a Comment