Monday, May 21, 2012

皆さんの初めての英語で歌に記憶しましたか...?

First English songs you memorized...?

皆さん、初めての英語で歌詞は何ですか。なぜ?例えば...:
Everyone, what was the first English song lyrics you learned? Why? For example...:

1)皆さんの初めての「伝統的な」英語で歌(「ABCの歌」とか「きらきら星」)です。
1) Your first "traditional" English song (like "The A.B.C.'s" or "Twinkle, Twinkle, Little Star").

2)皆さんの始めてのポップやロック、カントリー歌詞です。
2) Your first pop, rock, country, etc. lyrics.

もちろん、日本のカラオケから皆さんは十中八九英語の歌詞が習いやすいでした、ね?アメリカはカラオケが安いバーと結婚披露宴だけです。歌詞も英語だけです。
Of course, because of karaoke in Japan, you probably learned English lyrics easily, right? In America, karaoke is only in cheap bars and wedding receptions. The lyrics are only in English, too.

1)私の始めての「伝統的な」日本語で歌:
1) My first "traditional" Japanese song:

高校の間、一人で「鯉幟」を習いました。楽しみのためにでした。
During high school, I learned "Koinobori" by myself. It was for fun's sake.

「鯉幟」はあるウェブサイトでほかの歌曲より易しかったです。歌う女の人の録音が居たので、選び出した。
"Koinobori" had the easiest tune out of the other songs on a certain website. It had an clip of a woman singing the song, so I picked it.

その時、日本語は知りませんでした、そしてこの歌をひらがなで書き習いました。
At the time, I didn't know any Japanese, so I learned how to write the song in hiragana.

2)私の始めてのロック歌詞:
2) My first rock lyrics:

はっきりとは思い出せません。どちらのWeiß Kreuz(ヴァイスクロイツ)の「Velvet Underworld」かBUCK-TICKの「月世界」でした。(www)
I can't remember clearly. It was either Weiß Kreuz's "Velvet Underworld" or Buck-Tick's "Gessekai." (lol)

ホープ(双子)は当時Weiß Kreuzを見ました。「月世界」は「ナイトウォーカー真夜中の探偵」のオープニング・テーマです。ホープとコートニー(友達)と私は「ナイトウォーカー」が好きです。XD; おかしすぎります。
Hope (my twin) was watching Weiß Kreuz. "Gessekai" is the theme song for "Nightwalker: The Midnight Detective." Hope, Kortney (friend), and I like "Nightwalker." XD; It's too funny.

No comments:

Post a Comment