Monday, April 23, 2012

上手な英語は要りません。 Good English isn't needed.

前週、私は仕事で超びっくりした。「シ」という中国人を見ました。マッサージ師です。
Last week, I was surprised at work. I saw "Shi," the Chinese masseuse.

八ヶ月ごろ、シを見ませんでした。
I haven't seen him for about 8 months.

シはショッピング・センターの温泉に勤めています。シの彼女はアメリカ人だようです。彼女は中国語がぺらぺでしょう。
He works at a spa in the mall. He has an American girlfriend, it seems. She is fluent in Chinese, I think.

シの英語は下手だから、人々は怖がります。だけど、私がシと話したいでした。
His English is bad, so people are afraid. But, I wanted to talk to him.

私は中国語を話しませんが、すこし書くことができます。テキストと辞書を使います。英語と中国語で漫画を描きました。私たちはよく当惑しました。
I can't speak Chinese, but I can write a little. I use a phrasebook and dictionary. I drew him comics in English and Chinese. We were often confused.

恥ずかしかった。私の顔が赤面しました。シの電子辞書を使うことが知りませんでした。中国語でボタンでした。
It was embarrassing. My face would turn red. I didn't know how to use his electronic dictionary. The buttons were in Chinese.

それでも、うれしいです。XD;
Nevertheless, I'm happy. XD;

No comments:

Post a Comment